Scroll to Top

Kinoteātrī “Kino Bize” viesosies austriešu-argentīniešu režisors Lukass Valenta Riners

Publicēts: / / 1125 views

Kinoteātris “Kino Bize” (Elizabetes iela 37, Rīga) aicina uz sarunu vakariem ar austriešu izcelsmes argentīniešu kino autoru Lukasu Valentu Rineru (Lukas Valenta Rinner) – sociālās satīras “Tikumīga sieviete” (A Decent Woman, 2016) režisoru –, kuri notiks 13. un 14. aprīlī plkst. 18.00. Piektdienas, 13. aprīļa, saruna tiks veltīta melnajam humoram kino, kuru vadīs kino zinātnieks Viktors Freibergs, savukārt sestdienas, 14. aprīļa, sarunas fokusā būs Rinera rokraksts, kurā saplūst Eiropas un Latīņamerikas kino valodas. Sarunas moderatore – Rīgas Starptautiskā kino festivāla (RIGA IFF) radošā direktore Sonora Broka.

Melnā humora dubultseansu piektdienas vakarā plkst. 18.00 iesāks Rinera absurda tradīcijā veidotā satīra “Tikumīga sieviete”, kuras centrā ir Belēna, kas strādā par mājkalpotāju ekskluzīvā un noslēgtā dzīvojamo māju rajonā Buenosairesas apkaimē. Otrpus šai buržuāziskajai sabiedrībai atrodas nūdistu-svingeru komūna, kurai sieviete drīz vien pievienojas. Belēna uzsāk dubultdzīvi – pusi dienas viņa uzkopj tenisa kortus un cep mafinus, bet otru – apmeklē tantras nodarbības un iepazīst savu ķermeni. Ja tu vēlies mieru, gatavojies karam – atļaušanās būt kailai kļūst par Belēnas un līdzbiedru lielāko cīņu.

Pēc filmas “Tikumīga sieviete”, plkst. 20.00, atbildes uz jautājumiem, kas ir humors un kā to pārradīt kino valodā, kā arī – cik daudz var melni jokot, meklēs Riners un kino zinātnieks Viktors Freibergs. Pēc sarunas dubultseanss tiks turpināts ar daudzsološā rumāņu režisora Mihaja Gavrila Dragolejas (Mihai Gavril Dragolea) dokumentālo filmu “Phoenixxx” (2017), kas ielūkojas divu jaunu rumāņu sieviešu – erotiskā video čata modeļu – dzīvēs.

Dokumentālās filmas “Phoenixxx” galvenās varones ir Džordžiana un Mona, divas jaunas sievietes, kuras ieradušās Bukarestē ar nodomu mainīt savu dzīvi, nokļūst erotiskā video čata industrijā. Monai šis darbs ātri vien kļūst neērts, jo pamazām pieaug viņas meita un pasargāt bērnu no savas dubultdzīves kļūst arvien sarežģītāk. Par spīti tam, ka abi filmā attēlotie portreti ataino ļoti dažādas personības – vaļsirdīgo Džordžianu un Monu, kas ir maigākas dabas, – abas sievietes saista gandrīz radniecīga saikne, kas ir izņēmums šajā nežēlīgajā industrijā. Abu sieviešu atklātība kameras priekšā ieved skatītāju vidē, kurai citādi reti izdotos piekļūt.

Savukārt sestdien, 14. aprīlī, plkst. 18.00 autora vakars tiks sākts ar Rinera jaunāko kino darbu – satīru “Tikumīga sieviete”. Vakars tiks turpināts ar sarunu, kuru vadīs RIGA IFF radošā direktore Sonora Broka – tajā Riners dalīsies pārdomās par savu daiļradi, rokrakstu un Eiropas un Latīņamerikas kino valodas saplūsmi. Broka kopā ar RIGA IFF 2015. gadā iepazīstināja vietējo publiku ar Rineru, festivālā izrādot viņa debiju pilnmetrāžā – distopisko mistēriju PARABELLUM (2015), kurā argentīnieši gatavojas fiktīvam karam. Pats Riners apgalvo, ka viņa kino valodu formējuši rakstnieks Tomass Bernhards un režisors Mihaels Haneke, kuru daiļradei raksturīga asa modernās sabiedrības kritika. Satīrā “Tikumīga sieviete” autora rokraksts vienojas ar režisoru Ulriha Zeidla un Jorga Lantimosa interesi par sabiedrības un cilvēka kā sabiedriskas būtnes pētījumiem kino. Katram no mums ir ķermenis, tomēr, neskatoties uz to, mēs bieži vien jūtamies neērti ne tikai par citu kailumu, bet paradoksālā kārtā arī par savu kailumu.