Scroll to Top

Velta skarbu kritiku airBaltic: Laipni lūdzam Latvijā – alkatības zemē

Publicēts: / / 1512 views

Šīs nedēļas sākumā sociālajā tīklā “Facebook” Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” vārdā tika izplatīts konkurss, kurā piedāvā laimēt biļetes.

Lai arī aviokompānija paziņoja, ka tas ir viltus konkurss un nekādā veidā nav saistīts ar “airBaltic”, ļoti daudzi sociālā tīkla lietotāji pamanījās piedalīties šajā konkursā. Tas savukārt daudziem lika aizdomāties par to, vai tiešām latvieši ir tik lētticīga tauta? Un vai “airBaltic” tiešām ir kompānija, no kuras to varētu sagaidīt?

“Facebook” lietotājam Albertam Ziemelim par to ir visai skarbs viedoklis:

“airBaltic, kur par glāzi ūdens prasa 3€, dāvās bezmaksas biļetes “visiem”… Nesmīdiniet.

Taču, raugoties no komunikācijas aspekta, šodienas virālā kampaņa ir izdevusies efektīva. Cepuri nost kārtējā “meteorīta” autoru priekšā.

Padalīšos ar savām sajūtām par to kādu iespaidu rada Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic par mūsu valsti.

Šī gada februārī pabiju Karību salās. Kopā tie bija 5 lidojumi, kas tika iegādāti pie Air France. Viegli ieskicēšu servisu katrā no lidojumiem.

1. lidojums: Rīga – Parīze (CDG). Reisu uz codesharing līguma pamata izpilda airBaltic. Pēc pacelšanās pārsteigums – atsevišķiem pasažieriem nes brokastis. Arī man. Vēlāk izrādās, maltīti saņēma tikai Air France klienti. Salonā bija jaušami pārējo pasažieru neizpratnes pilnie skatieni kāpēc vieniem kaut ko dod, citiem nē. Tiem, kuriem bija airBaltic biļetes, ēdamo varēja pasūtīt tikai par maksu.

2. un 3. lidojums: Parīze (ORY) – Martinika. Uz Francijas aizokeāna valdījumiem lidojumi lielākoties notiek no Orlī lidostas pilsētas pretējā pusē. Air France biļete nodrošina arī bezmaksas transfēru starp lidostām, kas citādi maksātu ap 20€. Lidojums ilgst apmēram 9 stundas. Lidmašīnā ir vairāk nekā četrsimt vietu un visas ir aizņemtas. Pasažieri saņem 2-reizēju ēdināšanu, ieskaitot sarkanvīnu vai baltvīnu pēc izvēles. Var palūgt papildporcijas. Tāds pats serviss bez papildus maksas tiek nodrošināts arī atpakaļceļā uz Parīzi.
4. lidojums: Parīze – Amsterdama. Izdevīgāka lidojumu grafika vārdā nācās veikt vienu papildus lidojumu. Tas ilga tikai 50 minūtes. Lidmašīnā visas ~200 vietas bija aizņemtas. Neraugoties uz īso lidojuma laiku, pasažieriem tika dzēriens pēc izvēles: tēja, kafija, sula, minerālūdens, vai pat vīns plus batoniņš. Tas viss bez papildus maksas.

5. lidojums: Amsterdama – Rīga. Lidojumu veic airBaltic. Ar neviltotu sajūsmu iekāpju jaunajā pirmajā CS300. Salons tīrs, plašs, daudz brīvu vietu. Uz borta sagaida stjuarti – latvju bāleliņi tautiskās formās. Iespaids – naivs un pelēcīgs.

Īsi pēc pacelšanās sākās ratiņu stumdīšana un visa kā tirgošana. Pajautāju par ūdeni. Jā, lūdzu – 3€ par 0.33 l pudelīti. Sēdēju pašā priekšā un redzēju, ka eksistē arī ūdens, kas tiek ieliets glāzē no lielās pudeles. Painteresējos, vai var dabūt tikai glāzi “vienkāršāka” ūdens? Tūlīt kaut ko izdomāšot… Pēc tam stjuarts vēl vairākas reizes devās uz salonu, taču acīmredzami izlikās mani nemanām. Tā arī jautājums palika bez risinājuma.

Šādu attieksmi pilnībā varētu saprast, ja airBaltic būtu lēto cenu aviokompānija kā Ryanair, kur jāmaksā par katru elpas vilcienu, taču tā ne tuvu nav.

Lai arī cik pretrunīgi viedokļi dzirdēti, piemēram, par ukraiņiem, taču pat viņi savas nacionālās aviokompānijas МАУ lidojumos ūdeni piedāvā bez papildus maksas. Turklāt МАУ cenas allaž ir zemākas nekā airBaltic.

Kad 2 nedēļas esi baudījis sauli, jūru, labu servisu, tā teikt “nēsāts uz rokām”, laiks atgriezties skarbajā realitātē – dzimtajā Latvijā. Un šo misiju garo lidojumu ķēdē airBaltic izpildīja teicami, katram jaunā CS300 pasažierim pasniedzot virtuālu vizītkarti “laipni lūdzam Latvijā – alkatības zemē”.

Šis nav stāsts par 3€. Runa ir par valsts tēlu, par pirmo iespaidu kādu rada saskarsme ar šo valsti, ko pilnā mērā reprezentē nacionālās aviokompānijas lidmašīna un tās apkalpe.

Bez pārspīlējuma var apgalvot, ka airBaltic ir būtiska loma valsts tēla veidošanā. Taču pagaidām šis tēls izraisa vienīgi nožēlu,” raksta Alberts.

airBaltic, kur par glāzi ūdens prasa 3€, dāvās bezmaksas biļetes "visiem"… Nesmīdiniet.

Taču, raugoties no komunikā…

Posted by Alberts Ziemelis on pirmdiena, 2017. gada 30. oktobris