Scroll to Top

Jaunais Londonas mērs musulmanis aizliedz seksīgas reklāmas sabiedriskajā transportā

Publicēts: / / 2386 views

Jaunais Lielbritānijas galvaspilsētas Londonas mērs musulmanis Sadiks Hans ir paziņojis, ka pilsētas autobusos un metro tiks aizliegtas seksīgas reklāmas, kuras, viņaprāt, liek sievietēm kaunēties par savu ķermeni.

Mērs pavēstīja, ka Londonas autobusos un metro stacijās netiks pieļautas reklāmas, kuras spiež cilvēkus pielāgoties “nereālistiskai vai neveselīgai ķermeņa formai”.

“Es kā divu pusaudža vecuma meiteņu tēvs esmu ļoti nobažījies par šāda veida reklāmām, kuras var pazemot cilvēkus, sevišķi sievietes, un likt kaunēties par savu ķermeni. Ir pēdējais laiks to izbeigt,” Hans paziņoja britu laikrakstam “Evening Standard”.

Vienā no pārtikas piedevu ražotāja “Protein World” reklāmām bija redzama sieviete bikini un teksts “Vai jūsu pludmales ķermenis ir gatavs?”. Kad šī reklāma pērn aprīlī parādījās Londonas metro stacijās, tā tika apgānīta.

“Protein World” paziņoja, ka reklāmā redzamajai modelei ir “veselīga figūra” un ka reklāma nenorāda, ka katrai sievietei vajadzētu izskatīties kā šai modelei.

Londonas sabiedriskā transporta aģentūra “Transport for London” paziņoja, ka nepieļaus reklāmas, kas “pamatoti var tikt uzskatītas par tādām, kuras rada spiedienu pielāgoties nereālistiskai vai neveselīgai ķermeņa formai, vai var radīt problēmas ar pārliecību par savu ķermeni, sevišķi jauniešu vidū”.

Atšķirībā no reklāmām citās vidēs sabiedriskā transporta pasažieri “nevar vienkārši izslēgt vai pāršķirt lapu, ja reklāma viņus aizskar vai apbēdina”, laikrakstam “Evening Standard” sacīja aģentūras komerciālās attīstības direktors Greiems Kreigs.

Hans, kurš ir pakistāniešu izcelsmes autobusa vadītāja dēls, maijā tika ievēlēts par Londonas mēru un nomainīja šajā amatā Borisu Džonsonu, kurš bijis mērs divus termiņus.

Hans ir pirmais musulmanis, kurš kļuvis par Londonas mēru. Daži Hana kritizētāji uzskata, ka viņš vēršas pret seksīgiem sieviešu attēliem savas ticības dēļ, bet Hana birojs ir atteicies komentēt šo viedokli.

Foto: ekrānšāviņš no Twitter foto